No Image x 0.00 + POST No Image

Откажувањето од месо и млечни производи само неколку недели може да ја промени хемијата на телото

SHARE
0

Растителната исхрана одамна се смета за добар избор за луѓе што сакаат да го подобрат здравјето. Но ново истражување, засновано не на лабораториска диета туку на вистинска верска практика, покажува зошто тоа може да биде така. Во центарот на приказната се православни христијани од поширокиот регион на Солун, Грција, чии пости без месо, риба, млечни производи и јајца им дадоа на научниците редок поглед во тоа како исхраната ја менува активноста на гените.

Откажувањето од месо и млечни производи само неколку недели може да ја промени хемијата на телото

Средите, петоците и четирите долги пости создадоа природен експеримент

Истражувањето следело група од 200 здрави луѓе кои се воздржуваат од животински производи вкупно 180 до 200 дена секоја година, како дел од религиозна практика поврзана со православното христијанство. Овој начин на постење се практикува секоја среда и петок, но и во четири подолги периоди во текот на годината: 40 дена пред Божик; 48 дена пред Велигден, односно Великиот пост; од 8 до 42 дена за време на Апостолскиот пост, познат и како Петровденски пост; и 15 дена во август, за Успение на Пресвета Богородица.

Средите, петоците и четирите долги пости создадоа природен експеримент

Александрос Симистирас го опиша режимот како култура во која луѓето се раѓаат

„Овој режим на исхрана е реален образец на исхрана кој е силно мотивиран од религиозно верување и обично е дел од културата на семејството во кое се родени практикувачите“, објаснуваат биостатистичарот Александрос Симистирас и неговите колеги во труд објавен во Nature Communications. „Обично, за време на ограничувањето на животински производи, покрај изразено намалениот внес на животински масти, поединците што периодично се ограничуваат поминуваат и низ ограничување на протеините (како дел од вкупниот енергетски внес). Ова е предизвикано од воздржување од речиси сите извори на животински протеини и не е придружено со намалување на вкупниот енергетски внес.“

Александрос Симистирас го опиша режимот како култура во која луѓето се раѓаат

211 учесници од истата област ја дадоа споредбата со секојдневното сештојадство

За научниците, предвидливото преминување од исхрана со животински производи кон периоди без нив ја прави оваа традиција речиси идеална за следење на промените во активноста на гените. „Доследноста на овој образец на исхрана и предвидливоста на преминот меѓу сештојадство и ограничување на животински производи ја прават оваа студија споредлива со студија за диетална интервенција“, истакнуваат Симистирас и тимот. Истражувачите вклучиле и споредбена група од 211 луѓе од истата област кои не ги следат овие ограничувања. Резултатите покажале неколку важни промени во хемијата на телото, особено во одредени нивоа на генска експресија.

211 учесници од истата област ја дадоа споредбата со секојдневното сештојадство

Кај FGF21, белите масни клетки почнале да личат на кафеави

Истражувачите и претходно знаеле дека православната традиција на премин кон претежно растителна храна води кон „обемно метаболичко репрограмирање, со претежно корисни ефекти врз здравјето, вклучувајки …изменета застапеност на клучни имунометаболички протеини, вклучувајки го силниот метаболички хормон FGF21“. Новата студија открила дека учесниците што постат без месо, а истовремено имаат одредена генска варијанта која ги приспособува нивоата на протеинот FGF21, покажале физиолошки знаци што истражувачите сметаат дека може да бидат поврзани со процес познат како „покафеавување“ на масното ткиво. Тоа е состојба во која белите масни клетки, кои складираат енергија, се однесуваат многу повеќе како кафеавите масни клетки, кои лесно се согоруваат за создавање топлина. „Иако овие наоди треба да се толкуваат со претпазливост, можно е нивоата на FGF21 предизвикани од исхраната да влијаат врз процесот на покафеавување на масното ткиво кај луѓето“, пишуваат авторите.

Кај FGF21, белите масни клетки почнале да личат на кафеави

Варијантата LBR реагирала за неколку недели и ја отвори врската меѓу холестеролот и дебелината

Со откажувањето од месо била погодена и одредена генска варијанта поврзана со регулирање на протеинот LBR, кој е неопходен за биосинтеза на холестерол. Промената се појавила за само неколку недели. Истата генска варијанта изгледа носела и уште еден ефект поврзан со дебелината. „Ова генотипски зависно зголемено регулирање на LBR може да биде компензаторен одговор на намалениот внес на холестерол преку исхраната за време на ограничување на животински производи во споредба со сештојадство“, забележуваат авторите. Тоа покажува колку е сложена поврзаноста меѓу исхраната и генетиката кога станува збор за дебелината. „Носителите може да бидат малку позаштитени од дебелина преку дејството на LBR, кога практикуваат ограничување во исхраната“, објаснуваат авторите. „Овој наод може да придонесе за нашето разбирање зошто поединци што следат слични обрасци на исхрана може да покажат различен ризик од дебелина и дава поширок увид во механизмите што ги обликуваат разликите во ризикот од болести зависни од исхраната.“

Варијантата LBR реагирала за неколку недели и ја отвори врската меѓу холестеролот и дебелината

Nature Communications ја објави студијата како почетна точка, а не како последен збор

На крајот, истражувањето отвора многу насоки за понатамошна работа околу сложената поврзаност на исхраната, генетиката и метаболичките состојби. Сепак, пораката е јасна: дури и неколку недели без месо и млечни производи можат да направат голема разлика во телото. Истражувањето е објавено во Nature Communications. Овој текст бил проверен од Фиона Макдоналд и уреден од Питер Докрил. Иако процесот на проверка е сериозен, авторите нагласуваат дека и тие се луѓе: ако забележите грешка, известете ги.

Nature Communications ја објави студијата како почетна точка, а не како последен збор

-->